Durant la tercera setmana a classe hem fet un cas pràctic
que m'ha portat a pensar en quines activitats o estratègies es podrien portar a
terme en educació primària per millorar l'aprenentatge de la geografia. Poc a
poc, en aquest blog aniré penjant exemples d'activitats dinàmiques i novedoses
que es poden portar a terme des de l'àmbit de la geografia a primària, però,
inicialment, voldria fer un llistat d'aspectes claus que s'haurien de tenir
sempre presents en les diverses seqüències didàctiques, en altres paraules, voldria destacar algunes de les estratègies que considero elementals a l’hora de planificar una
activitat:
- Fer ús de les TIC a l’hora de treballar la geografia. Hi ha moltes plataformes útils per potenciar diversos àmbits de la geografia, des de pàgines interactives a la recerca a través de Google Earth.
- Aprendre a través de l’entorn immediat dels alumnes. Tots els continguts que es treballin han d’estar contextualitzats perquè els nens i les nenes relacionin tot allò que aprenen amb el seu dia a dia. D’aquesta manera, es donaran aprenentatges motivats pels interessos dels alumnes, s’adquiriran coneixements de manera més significativa i allò après els serà totalment útil.
- Crear el dubte en el grup per potenciar el raonament, i des d’aquí construir a poc a poc la capacitat de fer crítiques i de defensar opinions. S’ha de donar eines a l’alumnat perquè raoni amb fonaments, i això s’aconsegueix en gran part quan els hi dones a conèixer la realitat que viuen al món de manera global, quan crees situacions de comparacions entre diversos punts del món.
- S’ha de conscienciar als alumnes què la geografia està present al dia a dia, en les coses més bàsiques, perquè un problema que ens trobem ara és que els universitaris d’avui dia no recorden haver treballat aquesta matèria a primària perquè no sabien veure la seva presencia en la realitat que vivien.
No hay comentarios:
Publicar un comentario